Dzięki książce "Koduj w Pythonie- tworzymy grę przygodową", każdy z Was - uczeń, nauczyciel, rodzic poznał podstawy programowania w języku Python. Teraz czas na kolejny krok...
Oddajemy do Waszych rąk PAD - Koduj w Pythonie, który - mamy nadzieję - jeszcze bardziej zachęci Was do pogłębiania wiedzy na temat programowania w języku Python. A że przy okazji będzie to fajna zabawa, to chyba nic złego, prawda?
Na pierwszy rzut oka nasz PAD wygląda trochę jak "udziwniony" kontroler dla konsol do gier. Faktycznie może on pełnić taką rolę. Gdy podłączysz go do komputera, można za jego pomocą sterować postaciami w grze tak, jak w przypadku standardowego kontrolera - pada. W naszym kontrolerze jest jeden analogowy joystick i pięć przycisków, co w przypadku wielu gier jest w zupełności wystarczające. PAD - Koduj w Pythonie ma jednak wiele dodatkowych możliwości, które nie występują w standardowych kontrolerach i to właśnie różni go od innych, na pierwszy rzut oka podobnych urządzeń.
Przede wszystkim w oczy rzuca się duża matryca z diodami LED. Każdy z Was - pisząc krótki program w języku Python - może na tym ekranie rysować różne kształty, a następnie je animować. Kontroler posiada także mały głośniczek, który wprawdzie wydaje tylko podstawowe, “old-school’owe” tony, ale pomimo to jest świetnym dodatkiem do zabawy.
Po lewej stronie zobaczycie na kontrolerze niepozorne, zagadkowe złącze. Jest to port rozszerzenia kontrolera, do którego można podłączać różne moduły elektroniczne. Dzięki prostym programom pisanym w języku Python, będziemy mogli “porozumiewać się” z podłączonymi modułami.
Zastanawiasz się co jeszcze można podłączyć? A zatem kilka naszych propozycji : czujnik przechyłu / żyroskop, czujnik natężenia światła / koloru, moduł rozszerzenia wejść / wyjść, serwomechanizm, silnik krokowy, silnik DC, czujnik odległości, czujnik ruchu, diody rgb, czujnik temperatury / wilgotności względnej / ciśnienia... Jak widzisz, możliwości jest wiele!
PAD - Koduj w Pythonie, nie wymaga żadnych sterowników, ani dodatkowego źródła zasilania. Jest wyposażony w kabel USB, za pomocą którego podłączamy go do komputera. W kolejnych krokach, pokażemy Wam jak to działa.
Żebyśmy mogli zacząć pracować z PADem bez zbędnych komplikacji, wybraliśmy dla Was bardzo proste i przyjazne środowisko pracy - Mu Editor. Wystarczy zainstalować go i możemy zaczynać!